05 feb - Melodifestivalen - Andra Chansen

Då blir det lite panikbloggning idag igen då.... Idag rör de till det igen med en krånglig röstning där låtarna möts i dueller två och två. Båda låtarna från en och samma duell kan alltså inte gå till final, det blir lite snett det. En ganska soft tillställning blir det i alla fall där 3 av 8 bidrag är ballader/visor. Nåja, såhär tippar jag i alla fall:

Duell 1: Jenny Silver mot Love Generation
Den svåraste. Båda är bra uptempolåtar. Än en gång tvivlar jag på Jenny Silvers "folklighet" och tippar att hennes tidigare nämnda oförmåga att dansa gör att hon förlorar mot ett fartigare och läckrare bidrag.
Vidare: Love Generation.

Duell 2: Loreen mot Sara Varga
Två helt olika låtar ställs mot varandra. Här passar det med den gamla klyschan "man kan inte tävla i musik" för det är inte många som stenhårt gillar BÅDA dessa låtar. Däremot inte lätt att avgöra vilken sort det finns flest av ute i landet. För min personliga smak blir det dock självklart:
Vidare: Loreen

Duell 3: The Moniker mot Linda Pritchard
Lite samma i denna duell. Två olika sorters bidrag. Gladpoppig Beatles eller dramatisk Evanescence. Jag tror på min egen favorit.
Vidare: Linda Pritchard

Duell 4: Shirley's Angels mot Pernilla Andersson
Jättesvårt, även i denna duell är det två helt olika sorters bidrag. Jag tycker att Pernilla Andersson är bland det coolaste som finns men tror nog ändå att Shirley's mer energiska bidrag och kändisskap gör att hon tar hem det.
Vidare: Shirley's Angels


Ja det var första delen det... Om jag nu prickat in alla rätt ser alltså fortsättningen ut så här:

Duell 1: Love Generation mot Loreen
Oj, shit vad svårt! Jag tycker ju Loreen var kanonbra i deltävlingen och Love Generation såg jag aldrig, har bara hört låten. Det sägs att de var bra och då blir det här en stenhård fajt. Det blir nog helt enkelt så att jag hoppas på den ena men tror på den andra.
Till final: Love Generation

Duell 2: Linda Pritchard mot Shirley's Angels
A redhead catfight, låt som en våt dröm, haha. Gör en amatörpsykologisk analys och säger att mot tre danslåtar så har Linda Pritchard en fördel av att ha en ballad. Jag tror, hoppas och håller på henne.
Till final: Linda Pritchard

Återkommer imorgon med bortförklaringar om varför jag hade fel :o)

Kommentarer
Postat av: Olov

Inte många rätt, men din musiksmak är ju bättre än Svenska folkets, om det är till tröst!!

2011-03-05 @ 21:57:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0