Day 1 - Cambridgemetoden, here we go

"Idag är första dagen i resten av ditt liv"... Gammal välkänd klyscha som, för mig, idag även kan benämnas "idag är första dagen i mitt nya liv".

Idag börjar jag testa "Cambridgemetoden" för att försöka få ordning på den hemska fetbuken. Precis som alla andra bantningsmetoder så finns det för- och nackdelar med denna också, men det behöver inte få höra en massa "negative waves" om ännu. Fungerar det hade de som inte tror på denna metod fel och lyckas jag inte kommer jag själv att tala om hur värdelöst det är om några veckor så ni kan lika gärna hålla inne med det. För er som inte hört talas om Cambridgemetoden finns det en massa info här: http://www.cambridgeviktprogram.se/

Så alltså: Intensivkur, vilket innebär påsar med shakes/soppor/gröt och ingenting annat en tid framöver. Jo förresten, jag har försäkrat mig om att jag fortfarande kan dricka kaffe, vilket alla som känner mig vet att jag gör gaaanska ofta... Min plan är att orka köra kuren i tre veckor från och med idag, vi får se om jag klarar det. Sedan ska man succesivt "blanda in" vanlig mat av rätt sort för att inte gå upp i vikt igen.

Första dagen, dvs idag 15/7: 89,5 kg
Sista dagen, när nu det blir: 75 kg



En av Cambridge "reklampelare"
 

 



Kommentarer
Postat av: Lena Elverskog

Jag tror stenhårt på dig, Micke! Du kommer att bli snyggast i hela Väsby, med 6-pack på magen istället för i handen! Ska bli kul att följa dig här på bloggen. Lycka till!

2011-07-15 @ 19:58:42
Postat av: -micke-

Tack Lena! Har varit ganska hungrig idag... Men jag förstår inte riktigt vad du menar, du tycker alltså inte att jag ÄR snyggast i Väsby reedan?!?!

2011-07-16 @ 22:39:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0