27 jan - The heat is on

Ja, hade man varit en "van bloggare" så hade jag nog skrivit en hel del på sistone men jag verkar aldrig få in den här "dagboksrutinen" riktigt... Vitsen med en intressant blogg är ju att det ska uppdateras regelbundet och att inneh¨ållet skall vara fräscht och aktuellt. Knappast fallet med min blogg...

Sedan några dagar har i alla fall värmepannan hemma varit trasig. Med ett par element med inbyggd fläkt och tur med vädret har vi klarat oss hyfsat och åtminstone haft värme i sovrummen på nätterna. Igår slog ju dock kylan till så inatt och idag har det varit 14 grader i hela huset. Det påverkar en mer än man kan tro faktiskt, man bir väldigt apatisk och på dåligt humör när man går och småhuttrar hela tiden.

För ett par dagar sedan konstaterade vi (jag och rörmokaren) att det var cirkulationspumpen som lagt av i alla fall och idag kom han med en ny pumpmotor. När han plockade bort den gamla stod det ganska klart varför den lagt ner... Helt igenskitad/oxiderard/rostad eller vad man vill kalla det. "Propellern" kunde helt enkelt inte snurra runt alls längre utan satt totalfast. En motor och lite jobb senare verkar nu värmen vara på G igen och vi har lagt ner 2.400:- på en elpanna vi ändå tänkt kassera om ett par månader... Kul! Men nu jävlar ska jag elda på i huset resten av vintern om vi så ska ha 25 grader inne!


Och den mest passande låten för dagen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0