01 jan - Första blogginlägget

Okej, nu är det dags...

Som Jan Malmsjö sa för en stund sedan; "låt det gamla året lägga sig ned och dö". Ta nya tag låter så enkelt, men hela 2010 har jag försökt "rycka upp mig", "ta tag i mig själv", "skärpa mig" och allt annat både jag och andra sagt till mig ett otal gånger det gångna året.

Så, 2010 var ett pissår. Med råge: Depression, inte kunnat jobba, mått piss, inte tjänat några pengar (dessutom färre covergig än vanligt) osv osv (det blir ju inte precis roligare hemma heller med de förutsättningarna). En "lustig grej" var ju att få sparken två dagar innan man hade en redan bokad tid hos doktorn där man blev omedelbart sjukskriven i några månader....

Nej då, det här ska inte bli någon bitter surkuksblogg... Men jag tänkte att jag skulle hjälpa mig själv genom att börja med att få ur sig en del av den gamla skiten. Jag kommer att blogga om allt men målsättningen är att göra det på ett frispråkigt, "rättfram" sätt. Jag har under de senaste åren vid några tillfällen fått bevisat för mig att man är illa omtyckt eller baktalad av vissa människor man alltid "stått upp för" så nu när 40-årsdagen väldigt snart knackar på dörren så tänker jag försöka gå en annan väg...

Den fysiska hälsan är förresten också under all kritik. Jag blir svettig och anfådd av fan ingenting och mamma har garanterat bättre kondis än jag just nu (och hon är 72). Men det är väl inte undra på när jag har legat i sängen eller suttit framför datorn det mesta av 2010.

Så, för att göra något slags "official statement"; under 2011 är målen: 

  • sova bättre tider
  • äta bättre
  • bättra på konditionen
  • gå ner i vikt
  • tjäna pengar igen
  • få bättre koll på världen (kolla mer nyheter alltså)

... Och säkert en del annat också. Nästa inlägg tror jag blir en kort summering av roliga saker som hände 2010.

Over and Out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0