01 jan - Dag 1

Välkommen till det nya året kamrater,

Självklart höll jag korpgluggarna öppna till efter kl 04 trots att jag inte gjorde annat än satt i sängen och "städade" min Facebook och kollade på Clintan-rulle.

När jag väl orkade upp och gjorde frukost till mig och Casper var min nya slavdrivare redan igång med telefonterror (mamma ville ha ut mig att skotta...). Har nu gjort ett halvdant dagsverke med all snö samt kollat avslutningen av Wien-filharmonikernas nyårskonsert, hann lära mig några saker på de 10 minuter jag såg:
 

  1. 'An den schönen blauen Donau' (med reservation för grammatikfel) har ett riktigt coolt arrangemang.
  2. Både den äldre och den yngre Strauss har skrivit "hits" som jag har i ryggmärgen
  3. Ballerinor är sexiga
  4. Att det blev en märklig kulturkrock när de fyra manliga ballettdansarna såg exakt ut som The Beatles i sina grå kostymer och mörka "halvlånga" hår
  5. Jag bor med "white trash", haha... Här drar man på lite på finkulturens volym (Strauss alltså) för att få upp tonåringen ur sängen kl 13.30 och hennes mor skriker -"Sänk för fan, jag hatar sån där skitmusik!" (anm: tonåringen klev upp :o)


Sen hoppas jag att alla som har tid och möjlighet tar sig till Harry B James/Sin City ikväll för att kolla på Metal Nun. Hårdrocksklassiker framförda med två blonda amazoner i spetsen! (Annika Levin och Mia Tern). Hoppas att jag själv kan ta mig dit, vi kanske ses!  


Kommentarer
Postat av: Katta

2011-01-03 @ 17:49:45
Postat av: Anonym

Såg dig inte på MetalNun-spelningen!!!! :)

2011-01-03 @ 17:50:48
Postat av: -micke-

Jag vet, jag är en svikare... :o( Skämt åsido, jag fick inte med mig något sällskap och var också lite seg från förkylningen kände jag framåt kvällen. Men som jag skrev till tjejerna: Jag hoppas att jag missade nåt bra!

2011-01-03 @ 18:48:45
URL: http://musikmicke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0