Måste jag gilla Patrik Sjöberg nu?

Egentligen är jag emot de människor dom lägger tid på (och ännu värre, försörjer sig på) att gnälla på småsaker i samhället hela tiden, men nu blir det diss även i min blogg...

Hörde på radion i morse att Patrik Sjöberg har släppt sina memoarer. Där berättar han om att han som barn blev sexuellt utnyttjad av sin styvfar/tränare. Det är naturligtvis fruktansvärt synd om Patrik som haft en sådan uppväxt och gubben borde lynchas men betyder det att jag måste gilla Patrik Sjöberg nu?

Är det för att döva sina hemska barndomsminnen han har tagit droger eller är det för att han är en idiot och jag alltid har upplevt honom som osympatisk? Har dessa traumatiska upplevelser gjort att han satt upp en oigenomtränglig sköld mot att visa upp ödmjukhet, medmänsklighet och empati eller är han bara dryg? Vem vet, inte jag....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0