Fy fan för våren

Rubriksättning är viktigt, det har man ju fått lära sig. Den ska fånga uppmärksamheten, gärna vara kontroversiell och/eller tvetydig och gärna vitsig. Nåja, den här kom bara från hjärtat. Har man lidit av sin pollenallergi i 35 år så är det inte kul när "knoppar brister"...

Jag brukar tänka att vi nog alla har "någon skit" vi är drabbade av. Jag har allergin, andra har diabetes, migrän och liknande saker som är jävligt besvärligt men liksom inte "får" påverka vardagen.

Nu har man fyllt 40 och då är det dags att få börja bli lite bitter, eller? Så mycket kul man har missat i livet pga av den jävla snuvan, astman, de rinnande ögonen och nysanfallen. I höst är det jag som tar tjuren vid hornen och tvingar mig till en vaccinering (vilket innebär att springa till Vårdcentralen och få en spruta i veckan i ett år eller nåt sånt...).




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0