2009 09 28 - I'm Tired Of Using Technology

Jag tänkte att jag skulle hitta några nya låtar att sjunga med mina elever och en lämplig hit är ju "Ayo Technology" med Milow som går flitigt på radion, består nästan bara av samma ackord hela tiden och dessutom är baserad på akustisk gitarr vilket ju inte är alltför vanligt bland dagens radiohits...

Som så ofta så blir ju inte poptexter så analyserade och man lyssnar kanske inte ens så noga på dem. Hos mig hade endast raden "Ayo - I'm tired of using technology, I need you right in front of me" fastnat och den tolkade jag som en kul reflektion över att de flesta håller kontakten via chat på datorn, Facebook, sms och, ja visst ja, bloggar. Något Milow ledsnat på och istället vill ha sina vänner, sin flickvän framför sig över en kopp kaffe eller liknande. Bra tanke tyckte ja.

Nu hade jag ju lite fel då... Det blir nog inte att sjunga den här låten med mina elever. Varför? Läs nedan, det är några utdrag ur texten som förtydligar lite vad den handlar om och varför jag nog hoppar över att använda den som en allsång för barn...


She work it girl, she work the pole
She doing her thing out on the floor

She gone do the right thing and touch the right spot
Dance in you're lap till you're ready to pop

I'm tired of using technology
why don't you sit down on top of me

When she ready to ride, I'm ready to roll
I'll be in this bitch till the club close
What should I do, one thing on all fours
Now that that shit should be against the law

Different style, different move, girl I like the way you move
Girl you got me thinking about, all the things I do to you

Let's get it poppin' shorty we can switch positions
From the couch to the counters in my kitchen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0