2009 09 20 - Reflektioner

Hade en ruskigt kul kväll på Farbror & Co igår där det var "Zamora reunion". Spelade med Take Cover och jag vill påstå att vi gjorde ganska bra ifrån oss...

En sak som slog mig var ett fall av omvänd jämställdhet... Min feta buk är ju knappast osynlig och jag gör tyvärr inte speciellt mycket för att lyckas få bort den heller. Jag är inte speciellt känslig ang. detta och det här är ingen upprörd reaktion, bara en reflektion. Två-tre olika tjejer som jag inte alls eller knappt känner klappar mig lite menande på magen och gör någon min eller liknande om att "du kanske borde tänka på vikten". En som jag känner ytterst lite men står och pratar med känner på magen och säger "det där får du allt ta och göra något åt".

Som sagt var, jag ligger inte sömnlös över detta, men jag skulle vilja höra åsikterna om mig om jag skulle klappa en tjej på krogen på rumpan med orden "nu är du allt för bred över arslet, hörru" eller klappa någon på brösten och säga "dom börjar bli lite hängiga dom här".

En annan sak som gnagt är att någon som borde kunna sin sak, minns ej vem, hävdat att i refrängen på 'Knocking On Heaven's Door' så är det inget Am7 med utan bara C varje ackordvända. Lät konstigt i mina öron och hade svårt att ta det till mig. Nu har jag lyssnat på originalet och det är visst Am7 även i refrängen... Jag borde tro mer på mig själv.

Kommentarer
Postat av: Mike

...du får väl prova att göra samma variant nästa gång...lova att rapportera vad som hände...ska försöka hinna hälsa på dig på sjukhuset där du förmodligen blir liggade i någon slags gipsvagga ett par veckor!! ;o))



Women, can't live with them and they're protected by the law!! (gammalt ordspråk från den fantastiska filmen True Lies)



Good luck!!!



Mike

2009-09-27 @ 14:23:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0