Dagens Musiktips: Kiss

För det första. Jag har aldrig varit något hardcore-Kiss-fan, men det är klart att man har lyssnat lite och kan klassikerna. Precis som när det gäller AC/DC hade jag hur som helst helt räknat ut dem 2009... Och precis som när det gäller AC/DC hade jag totalt fel. Kiss nya platta Sonic Boom är inte alls dum. Det finaste är att de lyckats fånga sin egen musikaliska kärna och hur de lät på 70-talet trots att de är 30 år äldre och halva bandet inte var med då.

Visst, det finns riktiga rip-offs från Whitesnake, Elton John, Bruce Springsteen & Rolling Stones och säkert andra också, men det låter framför allt Kiss! Officiell video verkar inte ha släppts än, får väl uppdatera detta inlägg sen, men såhär låter det i alla fall:



Kommentarer
Postat av: Micke R

Det roliga med plattan tycker jag är att den nya gitarristen faktiskt spelar Ace solon.

2009-10-08 @ 21:40:39
URL: http://mtrrock.blogspot.com/
Postat av: Madde

Det var som tusan, hade jag ingen aning om!

2009-10-14 @ 19:13:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0