2009 10 19 - Valet 2010

Vård, Skola, Omsorg. Eller varför inte Miljön, Jobben, Skatterna. Eller EU, Privatiseringarna, Den Svenska Välfärden... Om mindre än ett år är det val i Sverige och Vänsterblocket kommer att visa hur dåligt det har gått för Sverige sedan Högerbl... Oops, sorry, "Alliansen" tillträdde och Alliansen kommer att visa hur illa det gått för alla andra länder som inte skött krisen lika galant som de har gjort.

Jag tror att Valet 2010 kommer att handla om helt andra saker: Religion! Visst, många av debatterna kommer att köra vilse rakt in i snår av rasism, främlingsfientlighet och annat men religion är vad det kommer att handla om. Kom ihåg var ni läste det först, haha.

Varför jag kom på att jag skulle skriva detta just idag beror faktiskt inte på den mest diskuterade artikeln i dag utan faktiskt på en annan artikel. Här är länkar till båda två för den som vill sätta igång lite funderingar, kommentera gärna (obs! Jag har inte med dessa länkar för att de speglar mina personliga åsikter, å andra sidan kanske de gör det.. hehe, blev det oklart nu? Bra!):

Censur I Religionens Namn

Sverigedemokraterna Sticker Ut Hakan

Måste ju sluta detta inlägg lite lättsammare känner jag, genom att dela med mig av något jag tänkt på många gånger... I familjen Demirbag finns tre synnerligen begåvade döttrar och de har alla blivit kända namn på tre helt olika sätt:

Dilsah (Dilsa) - Känd debattör, författare, programledare på TV8 och onekligen mycket kunnig och skärpt (det är hon som har skrivit "censur artikeln" ovan)
Dilbahar (Dilba) - Fantastisk sångerska, låtskrivare och producent. Dessutom SM-mästare i flipperspel om jag inte minns fel.
Dilnarin (Dee) - Dansare, mest känd som E-Types ständiga följeslagare i videos och på turnéer.

Skarpt intellekt, stor musikalitet, glödhet sexig dans... Tur att de är tre, hade en fått allt det där själv hade det blivit den ultimata kvinnan ;o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0