2009 05 11 - Vad gav den här dagen egentligen?

Ja visst ja, jag skulle ju vara duktig på att uppdatera bloggen... Ok, då kör vi:
Måndagen den 11 maj har snart förpassats till "det förflutna", men vad dög den till då? För min del gick i stort sett hela dagen åt till två saker: Att programmera en låt som redan finns och designa om en hemsida som fortfarande ser likadan ut...

Martinas låt "Heartland" kan helt klart bli en hit. Jag gillade den inte först då den är "alldeles för enkel" och "full av musikaliska klyschor", men har sedan dess vant mig vid detta och tror nu att dessa egenskaper är precis det som gör att den har hitpotential. Lite detaljer bör dock fixas innan den kan släppas och trots att demo redan finns och slutgiltig skivversion inte kommer att göras av mig så har jag idag suttit och gjort min version - Helt i onödan förmodligen.

Hemsidan som jag gjort åt Take Cover har jag varit nöjd med. Dock uppstår problem så klart när andra ska kunna uppdatera sidan, lägga till fotoalbum osv, så den måste göras om. Dessutom tycker några att stjärnhimlen är ful och gör att sidan inte är tillräckligt bred samt att det blå och röda gör sidan för "julig". Jag håller inte med men har ändå suttit några timmar med att försöka hitta en ny färgskala till sidan. jag har inte kommit på något bra och har således nte åstadkommit något. Jo, breddat huvudförnstret, det är allt.

Slutsats: Vad har du fått gjort idag? Inte ett jävla dugg! Men kul var det...

Kommentarer
Postat av: Katja

Om bloggandet inte hade hittat till dagsljuset, hade typer som följer så här troget någon person kallats "stalkers"

Kul att du skriver så innehållsrikt och nyanserat, så läsningen av bloggen kan bli en naturlig del av vardagen. <3

2009-05-11 @ 23:36:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0