Melodifestivalen - Resultaten i deltävling 2

I senaste laget... Men man får ju inte lämna några luckor i sina analyser så här kommer den:

Vad spådde jag före tävlingen då?
Tips:
Måns Zelmerlöw och Markoolio direkt till final. Amy Diamond och H.E.A.T till andra chansen.
Facit:
Måns Zelmerlöw och H.E.A.T direkt till final. Amy Diamond och Lili & Susie till andra chansen.


1. Show Me Heaven - Lili & Susie
De gjorde ju helt rätt som hade en låt som lät som de gjorde på 80-talet. Nostalgin stod som spön i backen. Men många ungdomar måste ha tyckt att det var ganska kass och att det stod ett par spacklade, lönnfeta gamla morsor där.... och det gjorde det ju. Men bra framfört, bra radiolåt. Klart de skulle vidare.

2. Jag ska Slåss I Dina Kvarter - Lasse Lindh & Bandet
Ok, det var betydligt mer ös i låten än vad jag trodde. Men den var lika dålig som jag trodde och han är bara med för att Christer Björkman vill ha in en viss andel "ungdomlig Håkan Hellström-musik".

3. Never Been Here Before - Jennifer Brown
Japp, hon var precis så anonym och trist som jag misstänkte. HAde hon gått till andra chansen hade hon i alla fall åkt ut mot Sarah Dawn Finer.

4. 1000 Miles - H.E.A.T
Åh, va kul!!! Här ska röstas i finalen! Svinbra 80-talslåt, grym sång av Kenny. JAg hade hoppats att de hade glammat till sig lite a la Bon Jovi 1988 men man kan inte få allt.

5. Kärlekssång Från Mig - Markoolio.
Det stannade vid min "tanke nr4: Men en ballad? Barnen kommer bli sååå besvikna". Dessutom var låten kass. När jag hörde den tippade jag honom inte till final längre... Roliga detaljer i bakgrunden i framförandet dock.

6. It's My Life - Amy Diamond
Allvarligt? Det var 12-åriga Amy som dök upp igen. Om hon går till finla kommer alla hennes fans att rösta på Molly istället.

7. What If - Cookies 'n' Beans
Jag har redan glömt låten. Har för mig att den var riktigt trevlig och bra men också att jag tänkte att den inte kommer att kunna gå vidare.


8. Hope & Glory - Måns Zelmerlöw
Disco-Måns är svårslagen. Vill påstå att det här var precis vad man hade väntat sig av honom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0