Melodifestivalen - Resultat

And the winner is...

MALENA ERNMAN




Ja, jag röstade ju bevisligen som en kratta! Det var inte mycket rätt där... Men trots det var min analys ganska klockren. Jag tror nog att det blev just så att alla pop/dans-diggare hade för många att rösta på (EMD, Alcazar, Måns). De spreds ut på för många artister helt enkelt. Trots det blev EMD 3:a, Måns 4:a och Alcazar 5:a så tänk om bara en av dem varit med...
Ballader var det tydligen inte läge för i år och det kanske inte är så konstigt. Hela Melodifestivalen hypas ju med feststämning och ett j-la drag vilket ju förstärker känslan av att varje ballad blir ett sömnpiller.

Att min andra teori om att "Malena Ernman och Caroline Af ugglas men även H.e.a.t kan vinna på att folk vill ha något annat som omväxling"  visade sig ju vara alldeles sann eftersom Malena vann och Ugglas kom tvåa...

Vad tycker jag om vinnarlåten då? Nja... Som jag skrivit tidigare är versen väldigt kass och "mongo-sticket" precis innan slutrefrängerna är riktigt märkligt. Dessutom väntar jag fortfarande på att någon som är mer bevandrad i den klassiska musiken än jag ska kliva fram och tala om vem refrängen är snodd ifrån för det är en oerhörd igenkänningskänsla man får varje gång... Däremot verkar Malena Ernman varit en stencool brud! Så hon är definitvt en bra vinnare i alla fall.

Förresten, antalet telefonröster under finalen var 1.748.970 st.
Det innebar 3.457.434:- till Radiohjälpen och det är ju bra.

Nu stängs nog den här blogg-kategorin för i år. Eurovision Song Contest brukar inte vara ens hälften så kul och intressant.

Kommentarer
Postat av: luli

dags att uppdatera? ;p

2009-04-27 @ 13:19:10
URL: http://luula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0