Melodifestivalen 2009 - Bidragen i deltävling 1

Jag har ju bestämt mig för att ha Melodifestivalen som ett tema i min blogg. Här kommer den första profetian om hur det ska gå i första deltävlingen utan att ens ha hört låtarna...

7 FEBRUARI (GÖTEBORG)


1. Tick Tock - Nina Söderquist

Cool tjej som sjunger svinbra. Tror dock inte att hon är tillräckligt känd i stugorna för att gå till final. Men om låten är bra, vilket den helt säkert kan vara då den är skriven av en av mina favoritrockare Matti Alfonzetti,  så kan hon kanske "göra en Shirley Clamp".

2. Welcome To My Life - Jonathan Fagerlund
För okänd, försvinner.


3. Med hjärtat fyllt av ljus - Shirley Clamp

Pling Forsman har skrivit texten och hon verkar ju verkligen ha tappat stinget på senare. JAg tror att det är en trist och lite för pretantiös låt. Går den vidare så är det bara för att Shirley är mer folkkär än jag tror.

4 Jag tror på oss - Scotts
Jag kollade ingenting på Dansbandskampen så jag vet inte hur hypade Scotts egentligen blev, men precis som Barbados har lyckats bra flera gånger så tror jag att Scotts kommer att göra detsamma. Dille, som skrivit låten, har dessutom skrivit en hel del höjdarlåtar förut och kan ju skryta med att ha vunnit "hela skiten" (med Take Me To Your Heaven).


5. You´re My World - Emilia

Emilia är säkert snäll... Men hon är alldeles för mesig och definitivt bortglömd. Volymsvagare röst får man leta efter, hon åker ut direkt.


6. Stay The Night  - Alcazar

Alcazar gör ju alltid bra låtar så de går vidare.

7. Snälla, snälla - Caroline af Ugglas

Hehe, ja du.... Det kan vara hur bra eller dåligt som helst, men folkkär artist blir hon aldrig, hon är för skum, så hon går inte vidare.

8. Disconnect Me - Marie Serneholt
Ung, snygg, rutinerat proffs. Frågan är hur många som egentligen fortfarande är A-Teens fans och tokröstar på Marie. Jag tror att hon får brottas med Nina och Emilia. Hon är för okänd i stugorna som soloartist. Sen beror det ju på hur stor hennes röst är också, det har man liksom ingen aning om.

Micke tippar:
Alcazar och Scotts direkt till final
Shirley Clamp och Nina Söderquist till Andra Chansen.


Kommentarer
Postat av: Linda

Nä du vännen... Meningen med en blogg e att man uppdaterar ibland... Kom igen nu =D Kram kram

2009-01-24 @ 20:54:26
URL: http://linda-anordinarygirl.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0