2009 12 17 - Pulvermos

Vad är egentligen planen med pulvermos? Nu menar jag inte den vanligaste och "klyschigaste" ståndpunkten att pulvermos är så äckligt och att "det måste vara riktigt potatismos om jag ska äta det"... Nej, nu undrar jag mer över vad planen är när det gäller hur man ska äta potatismos. Idag gjorde jag (eftersom detta är något jag redan vetat om i flera år) fyra portioner potatismos enligt doseringen på paketet. Detta räckte nästan till en vuxen, en 12-åring och en 2-åring!... Altså typ 2 vanliga portioner. Eller tre kulor mos på ett gatukök  om man så vill.

Så här har det varit så länge jag kan minnas, vad beror det på? Äter jag potatismos fel? Är det tänkt som en delikatess-klick i hörnet av tallriken? Lika mängder mos & lingon till köttbullarna typ. Max en tesked till varje fiskpinne. Och det viktigaste av allt: Varför lägger man flera dagars energi på en klimat-konferens i Köpenhamn innan man har löst det här problemet!


Förresten... En bra BECK-film!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0