2009 12 15 - Världens Sämste Bloggare

Ja, den rubriken lever man nog upp till om man tittar på kontinuiteten... Varför jag bloggar överhuvudtaget är egentligen en gåta eftersom jag, som jag också beskriver i bloggens begynnelse, aldrig lyckats var bra på att hålla kontakten med vänner via brev eller telefon heller innan detta uppfanns... Ingen brevskrivare, ingen dagboksförfattare och framförallt t o m en usel textskrivare trots att jag håller på med musik.

Kom förresten på att (kanske nämnt detta tidigare) min kompis Hannu, som inte precis är bloggare/facebook-anhängaren nummer 1 faktiskt hade en webbaserad loggbok (förkortas numera blogg ;o) redan för nästan 10 år sedan innan någon hade hört ordet. Den handlade mestadels om vad som hände i Short Katts värld... Dags att dra igång igen Hannu? (mitt förslag är att du Rough Diamond-bloggar på engelska för hela världen på vår MySpace-sida).

Hur som helst, jag försöker ännu en gång rycka mig i kragen och komma igång med bloggen som väldigt få läser... Är ju inte dummare än att jag förstår att det måste ju finnas NÅGOT attraktivt med den om man ska vilja följa den. Jag får nog se till att bli lite mer frispråkig och taggig så får vi se om det kommer att berika eller förstöra mitt liv. Mer dagbok (som många fjortisars meningslösa bloggar) ska det i alla fall bli så att det blir lite mer kontinuitet. Vad tror ni? Blir det bra?

Ja visst ja... Bloggar utan bilder blir så j-la trista. Den här passade fint tycker jag.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0