Melodifestivalen 2009

Härmed är min första egna kategori startad: Melodifestivalen 2009. Och apropå musik har jag också bestämt mig för att alla mina inlägg skall avslutas med "Dagens Musiktips" som i och för sig sällan kommer att ha något med Melodifestivalen att göra, men kanske, vem vet. (edit: Jag gör en egen kategori med Dagens Musiktips förresten så kan man plocka fram bara alla dem om man vill, kanon!)

Melodifestivalen är ju ett fenomen som alla har ett förhållande till och tycker till om, så även jag. Jag komer att bli upprörd över vilka kvalificerade skitlåtar som fått komma med (se gamla inlägg) och jag kommer att ta duktiga låtskrivare i försvar om folk enligt mig har missat en grym refräng eller underskattat en genial låtidé på grund av en ful artist med löjliga kläder... Fast jag kommer nog tycke till om kläder också. Jag ser mig hur som helst som "en sund, kunnig röst" som vuxit upp med, och lyssnat på helt annan musik men ändå favoriserar många festivallåtar.

Jag läste för många år sedan en intervju med Mauro Scocco där han bekrev sig själv som en "refrängtorsk" och jag har anammat den beskivningen på mig själv; jag är verkligen torsk på bra refränger! Det är ett genialt och supersvårt hantverk att skapa "den där" refrängen och jag går verkligen igång på mästarrefränger oavsett om de heter "Run To The Hills" eller "Jag Ljuger Så Bra"...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0