Dagens Musiktips: Scorpions - Love At First Sting (1984)

Ok, Scorpions har inte mycket att ge 2008 tyvärr, och jag erkänner att jag varit en av dem som bespottat dem på senare år, men nu har jag haft en liten nostalgiperiod och måste få ha med denna skiva i kategorin "favvoplattor genom åren" eller nåt liknande. Nostalgi och nostalgi förresten, men denna skiva kom när jag var 13 år och just hade upptäckt hårdrocken. Jag svalde allt (sexuella anspelningar undanbedes ;o) som hette Iron Maiden, Saxon, UFO, Rainbow och... Scorpions.

Jag hade fått Scorpionsskivorna "Animal Magnetism" och "Blackout" på kassett av musikläraren vi hade i 5:an. När vi sedan  var i Dubrovnik sommaren 1984 (el. 1985) , i vad som då var Jugoslavien, köpte jag "Love At First Sting" på LP i någon sunkig öststats-pressning som knastrade ganska mycket. Den gick trots det varm i åratal... Nedan YouTube-klipp på de två största hitsen från den skivan, tidlösa klassiker eller 80-tals kitsch? Bedöm själva!


Rock You Like A Hurricane
 


Still Loving You

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0